top of page

ביוניק? יונדאי איוניק MY ASS


מבחינתי ליום ראשון בבוקר יש רק שתי אופציות: במיטה עם ארוחה מפנקת אחרי מקלחת חמה או על ג'בל מונטאר. כל אופציה אחרת היא לא רלוונטית. אז איך זה שאני, אלי מתוקי, מוצא את עצמי בדרך לטראסק בנמל תל אביב אינעל ראבק?!


הכל התחיל בגלל התערבות בין רונן ובין אדיר בן דביר לגבי מקור הלוגו של יונדאי. אדיר חשב, כמו כל האנשים בעולם, שמקור הסמל הוא האות H האנגלית, שהיא האות הראשונה בשם של החברה - Hyundai. רונן לעומתו אמר שאדיר לא מבין שום דבר במכוניות ובטח ובטח שלא את הגישה של יונדאי. הוא אמר שמקור הלוגו הוא לחיצת יד בין שני אנשים, נציג מכירות של יונדאי ולקוח מרוצה. איזה ילד יא אלוהים. אני שבמקרה נקלעתי לתוך הוויכוח, נדרשתי להיות הבורר בין שני המטומטמים האלה.


ומי שהיו לו שאלות לגבי העניין, ברור שהסכמתי להיות הבורר. אני לא מפספס הזדמנויות קלאסיות שכאלה להוריד לרונן איזה כאפה בריאה. אז באמת קודם כל הורדתי לרונן כאפה על זה שהוא מפריע לי באמצע החיים עם השטויות שלו, ואחר כך ניגשתי למחשב לחקור את העניין לעומק. כשגיליתי שרונן אכן צדק (כנסו לאתר של החברה ותראו בעצמכם) אז הורדתי לו עוד כאפה כדי שיבין טוב טוב מי פה הבורר. כמובן שגם הורדתי אחת לאדיר על כך שהוא יצא אידיוט מול הפוצמייסטר הזה.

אז איך זה שבסוף אני נסעתי להשקה ועוד בראשון בבוקר? זה בכלל קשור לג'וי. הפרימדונה ביקשה ממני להחליף אותה בהשקה, כי היא צריכה לטוס ללונדון לצילומים של איזה פרסומת מטופשת. כמובן שכרגיל רציתי לסרב, אבל אז היא התכופפה קצת קדימה, ומאותו רגע כבר לא הייתי קשוב לכל שאר הפרטים שכללו את יום ראשון בבוקר, מכונית משפחתית ואותי באותה הסירה. אחחח, עדיין נשאר לה כל מה שממיס אותי, למרות כל השנים שעברו מאז שזכיתי… אני לגמרי אשתה איזה בירה קרה לכבוד המראה המלבב הזה.

אז הנה, כך מצאתי את עצמי נוסע להשקה בראשון בבוקר ועוד של מכונית משפחתית היברידית! ולא שאכפת לי לפגוש את החבר'ה ולתת לכל המי ומי להצטלם עם אלי מתוקי האגדי, אבל אני ממש לא רוצה שיחברו אותי עם איזה מכונית של מחבקי עצים. תוסיפו לזה גם את העובדה שאני ראשוניסט מוצהר, שזה אומר שיום ראשון אצלי זה יום קדוש, אז תבינו את המאמץ שעשיתי כאן למען הפרימדונה הפלצנית הזאת.


יאללה בואו נחזור לעניין. אז אחרי שכולם סיימו לגעת בי וללכלך לי את הבגדים עם הידיים המטונפות מאוכל (אני חייב לצין שכלמוביל לפחות השקיעו באוכל משובח), התיישבנו לשמוע במה מדובר. ואז גם הבנתי שלא סתם אני זה שהגעתי להשקה הזאת מכל האנשים בתכנית, מסתבר שמדובר כאן בהשקה חשובה מאוד מאוד בעולם הרכב הישראלי, מכונית שהולכת לשנות את השוק, מילה של מתוקי.


כן, יונדאי ביוניק לא הולכת רק לעשות קצת גלים, כמו מכונית הטבעוניים האולטימטיבית טויוטה פריוס. פה מדובר במשהו גדול בהרבה. מכונית שלא רק מחבקי עצים משועממים ירצו, אלה מכונית רלוונטית לרוב הנהגים. כזאת שכשרואים אותה לא ישר חושבים נחלים, ירוק, זיהום אוויר וכל הטמטום הזה. נכון שהיא לא מתאימה לכולם, תמיד יש כתבי רכב כמו ערן אביבי הטווס, שלדעתו בעולם יש רק פולקסוואגן, או דרור ברלי שאצלו אם זה לא ג'יפ סופה פתוח אז לא זה, אבל הם מיעוט מיותר.


נכון, גם אותי לא תראו נוסע בה, אפילו לא במבחן דרכים, כי היא בכל זאת משפחתית ועוד היברידית. לא סתם היברידית, זאת פלטפורמה חשובה של הקונצרן, בסיס למכוניות ההיברידיות, החשמליות וההיברידיות עם יכולת טעינה. בישראל משווקת כבר הקיה נירו המבוססת על אותה פלטפורמה. זאת הדרך של יונדאי להציג כלי רכב שקוריאה (הבנתם?) את הכביש ושולח את היפנים לאכול אורז.


אבל את המשמעות של מכונית בעלת הנעת כלאיים עם אבזור בטיחות עשיר, אבזור נוחות מעולם מכוניות היוקרה, ותג מחיר תחרותי, אני מבין. האיוניק מגיעה עם מחיר של קצת יותר ממשפחתית רגילה ונמוך בהרבה מהפריוס. הנה, תראו מה יש באבזור הבטיחות: תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התראה על רכבים בשטח מת ועוד...


רגע לפני שנלך לסיכום רק נדבר על השם שלה, איוניק. כאן לדעתי יונדאי עשו טעות גדולה מאוד. מאחר והם רוצים לשנות את עולם הרכב הבינלאומי, הם היו צריכים ללכת עם השם עוד צעד אחד קדימה ולקשור אותו למשהו שכבר שינה את העולם. אני מדבר על סטיב אוסטין האיש הביוני, גיבור הילדות הנערץ עד היום, ששינה את עולם הטלוויזיה. סטיב אוסטין הוא איש כלאיים כמו שהאיוניק היא מכונית כלאיים. תפקידו היה לשנות ולשמור על העולם כמו האיוניק. מכאן שהחיבור ביניהם היה יכול לעשות ליונדאי רק טוב.


לסיכום העניין. הביוניק של יונדאי מציעה שלל מערכות בטיחות מתקדמות ביחד עם אבזור עשיר והנעה היברידית חסכונית במחיר קרוב מאוד למשפחתית סטנדרטית, 136,000 שקלים חדשים לגרסת הפרימיום. מה שזה אומר שעבור יושבי קופסאות הליסינג שאינם נעולים על משהו מסוים, הביוניק היא כנראה הפתרון האולטימטיבי.


ויש עוד דבר אחד טוב באמת שיצא מהבוקר הזה. יצא לי לדבר עם מי שצריך לדבר על ההשקה של ה-i20 קופה WRC לעונת הראלי של 2017. זה כבר אירוע שמבחינתי גם אם הוא ביום ראשון זה בסדר...



מנוע האיוניק, 1.6 ליטר בנזין עם תגבור חשמלי. הספק משולב 141 כ"ס.

במיוחד בשבילכם
סיפורים אחרונים
תגיות לחיפוש
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page