top of page

מזארטי לבנטה, מכונית שאמורה לעשות שינוי.


מזראטי לבנטה

השקה של מכונית מארץ המגף, זו תמיד חגיגה. השקת מכונית אקזוטית, מאיטליה, זו אמורה להיות הילולה של ממש. אבל מה למזראטי ולשטח? איך גם הם נגררו לשטות הזאת של SUV עם יכולות עבירות? העולם לא סבל מספיק עם הלמבורגיני צ'יטה שהוצג בשנת 1977 וה- LM002 שניסה להגדיל את מכירות מותג העל בשנות ה- 80 המטורללות.


אז הוזמנו כולנו אל אולם התצוגה המפואר של פרארי ומזראטי, בבית קרדן שבתל אביב. כיאה לאירוע בסטייל איטלקי, התלבשתי, זרקתי את הילדים בבתי הספר והגנים וויתרתי על ארוחת בוקר. אם יש משהו שחשוב לדעת, זה שבהשקות, האוכל אמור להתחבר לכלי הרכב המוצג. האולם לבש את קלשוני מזראטי והמזון המתין לעיתונאים.


כיאה לבוקר של מותגי על, פתחתי את סבב הכיבוד בחיבוקים עם קולגות ואספרסו קצר וטוב- פתיחה מלבבת. לחיצת יד לאחראים על היח"צ ממשרד רני רהב, ומשם עם בטן מקרקרת, ישר אל הבופה. לאיזו מכונית אני אמור לצפות משקשוקת תרד ובוריק טורקי? מה רע בפסטות, פריטתה, פיצות קטנות ולחם איטלקי משובח עם פרשוטו? השאלה שעלתה מארוחת הבוקר: מה לעזאזל משיקים כאן?


אני מבין, שכדי להגדיל מכירות, חייבים ללכת עם הזרם. אני מבין שאת הזרם מובילים ג'יפונים מלוקקים שלעולם לא יראו שטח. אני גם יודע שיש היום בשוק, כל כך הרבה כסף מיותר ושאנשים קונים מכוניות, במחירים של דירות ויותר. ה- DNA הספורטיבי של מזראטי, לא מתלבש לי בראש עם שטח ומושב גבוה ורחוק מהכביש.


את המכונית, הציג מנכ"ל פרארי ומזראטי בישראל, דני איטליאנו. האדם הכי מתאים לתפקיד ולו בגלל השם. אני חושב שאפילו האיטלקים, לא האמינו, כשהציגו להם את המנכ"ל – מר איטליאנו... לפי זה, לסיטרואן, צריך לחפש את "אלי פרנסאווי" ואת השאר אתם תמשיכו. אבל, צריך לתת לו את הקרדיט, גם עם שם אחר, הוא היה האדם המתאים לתפקיד.

דני איטליאנו

הלבנטה, מכונית הכבישטח החדשה של מותג הספורט, נאה. מלפנים, עם הגריל המסיבי וסמל הקלשון, יש בה אמירה אגרסיבית עם סטייל איטלקי. מאחור, חסרה ההשראה שמובילה את המכונית קדימה. מנועים חזקים ודאגה מיוחדת לצליל (אם אפשר לקרוא לזה ככה) המנוע, מחזירים את המזראטי, למכונית.


ריפודי עור, מערכת הנעה אחורית שמשתלבת במידת הצורך לאופציה הכפולה ומתאימה עצמה לשטח וביצועים ספורטיביים. מנועי V6 בנזין בנפח 3.0 ליטר כשהחלש מספק 350 כ"ס ומגרסת ה- S מתפרצים 430 סוסים (יש גם דיזל עם 275 כ"ס). תיבת הילוכים בת 8 יחסי העברה ומתלים מתוחכמים עם בולמי אוויר שמגביהים את הלבנטה עד למרווח גחון של 24.7 ס"מ.


מחירים? לפי הקולגות ואנשי אוטו איטליה, הגיוניים עד זולים, החל מ- 610,000 שקלים בלבד לדגם הדיזל ועד ל- 865,000 שקלים לגרסת ה-S היוקרתית. אני, גם אם יהפכו אותי וינערו מהרגליים, אפילו 610 שקלים, לא יפלו לי מהכיסים. אבל אני לא דואג להם, כל 30 המכוניות שהוזמנו לישראל, כבר נמכרו!


עוד משהו שאני חייב לזקוף לזכותם של האיטלקים, היעדר מערכות נהיגה אוטונומיות! זו בשורה אמתית לחובבי הרכב ולכל מי שאלרגי להתייפייפות של הפוליטיקלי-קורקט. מכונית אמתית שנועדה לנהיגה ספורטיבית, לא צריכה לנהוג לבד! זו מכונית שצריכה לספק הנאה לנהג שצריך לדחוק קצת את גבולות המותר וההגיוני. מכונית שמשאירה את ההגה בידיים של הנהג, היא מכונית שמחיה את הבסיס לתרבות המוטורית שהתפתחה מהיום שבו המציא האדם את הגלגל.


מצד אחד, מדובר על מכונית שאמורה להכפיל את מכירות המותג, בעולם ובישראל. מכונית שמתאימה למשפחות, לצעירים שהצליחו כלכלית יותר ממני ולנשים. מהצד השני, זו מכונית עם הרעש הנכון, הכוח הנכון והאטיטיוד הממריץ, שכל כך חסר היום. זאת מכונית, שתוסיף הרבה צבע לכביש ותגרום לרבים לדבר על מכוניות. אני אוהב מכוניות מהסוג הזה וכמובן שכמו ילד קטן, רצתי לקבוע נהיגת התרשמות לכתבה מעמיקה.


אז האם היא שווה את הכסף? את זה אבדוק בקרוב. אני אסע לפיצריה טובה, אקנה בג'לאטו ואכנס לאווירה איטלקית. אחר כך אני אלחץ חזק על הדוושה ואתן למנוע לשיר.

מזראטי לבנטה

במיוחד בשבילכם
סיפורים אחרונים
תגיות לחיפוש
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page