top of page

אילו רק היה ליהודה המכבי טנדר טויוטה


טויוטה היילקס , צילום: יצרן

חנוכה זה חג נהדר לילדים. הבעיה היא שככל שהילדים גדלים ומתלהבים יותר מהמכבים, ככה ההורים מתפכחים ומתחילים להבחין בבעיתיות של הסיפור הזה. זה בערך כמו שבעוד 1,000 שנים, יספרו ילדים בגרמניה, על נס פח הדיזל של הגיבורים מפולקסווגן. או שביפן יחגגו את חגיגות הטנדר, לזכר הפלא התשיעי של העולם, הטויוטה היילקס. אותו טנדר בלתי ניתן להשמדה, שניצח לבדו עבור דאעש, את מיטב הטכנולוגיה של המערב.


באמת. החשמונאים, שנלחמו ביוונים ובכל מי שלא זרם איתם (כולל הפלגים היהודים האחרים), הפכו למותג. בשם המותג הזה אני סובל מצרבת הסופגניות, מריח את שמן הלביבות ומגדיל את החור בארנק בגלל המעות. אני צריך לסבול מדמי החנוכה לשני זוגות של תאומים, שלא מתחלקים במתנה אחת לכולם, כי משפחה ממודיעין, שיחקה אותה דאעש על כל השאר.


אני לא נגדם, חס וחלילה. היו שם הרבה משוגעים. האיסיים, הפרושים, הצדוקים והחשמונאים, הם חלק קטן מהפלגים שרצו להשמיד אחד את השני. החשמונאים פשוט הצליחו יותר והשאירו אחריהם את האמת שלהם. הם גם לא באמת היו אויבי הנפש של היוונים, זה רק נכתב כך מאוחר יותר. בערך כמו האיבה בין ההרליסטים, לרוכבי הכלים היפניים, בשנות ה- 70 של המאה הקודמת. יש הרבה רומנטיקה בסיפורי הגבורה, ורומנטיקה עולה הרבה כסף.


בהשוואה למלחמת משוגעי דת אחרים, אני יכול לראות שההיסטוריה חוזרת על עצמה, עם טוויסטים מוטוריים. אני רואה בטלוויזיה, מזוקנים חדורי אמונה, מתרוצצים במדבריות, בנחיתות ברורה ומצליחים לכבוש ולנצח. הם הורגים את כל מי שלא מאמין כמוהם ואת מי שלא זורם איתם. גם הם שנויים במחלוקת וגם הם עוד עלולים להיזכר בעתיד כגיבורים. הרי גם החשמונאים, המליכו מלך וכבשו את הכהונה הגדולה (משהו כמו החליפות החשמונאית המאוחדת).


למה נזכרתי בהם? כי הילדים סיפרו על היוונים שהגיעו עם פילים ונוצחו ע"י המכבים הגיבורים שלהם לא היו חיות גדולות וחזקות. בערך כמו צבאות המערב שמגיעים אם טנקים, מטוסים וצוללות, אל מול הטנדרים של טויוטה עם המקלעים והתותחים המאולתרים. אם לא הייתי יודע, עוד הייתי חושב שכל המלחמה המטורפת הזאת, היא קמפיין גאוני של טויוטה ליכולת המופלאה של ההיילקס.


עכשיו אני הולך לייצר לילדים שלי סביבונים מברגים עם הלוגו של טויוטה. בכל זאת, גם הם מייצגים נס בלתי מובן שעוד ידונו בו רבות. אני מניח שאם ליהודה המכבי היה אז טנדר טויוטה, ההיסטוריה שלנו היתה אחרת.

במיוחד בשבילכם
סיפורים אחרונים
תגיות לחיפוש
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page