top of page

הונדה סיביק טייפ R על הגריל

מה חושבים שני כתבים שונים באופיים על ההונדה סיביק Type-R החדשה? הטורבו מוסיף? איפה הסל"ד? הדיון הסוער בין ג'וי לרונן. אחת עם ניסיון ממרוצים והאחר עם ילדים בכלל לא מרוצים...

רונן


תמיד אהבתי את מכוניות הטייפ R של הונדה. מנועים אטמוספריים, הספקים אדירים, סל"ד מטורף וקהל מעריצים שקל לזהות מרחוק. אף מותג לא יודע להחזיק מנוע בעומס גבוה כל כך לאורך זמן, או להרשים ערסים עם ספויילרים מוארים. אז נכון שבנסיעה נינוחה, אין שום בשר למנועים האלו. אבל מי קונה טייפ R בשביל לנהוג בנינוחות? בגלל זה לא ציפיתי להרבה מהמנוע המוגדש של הסיביק טייפ R החדשה. טורבו להונדה? למותג עליו ביססתי את החדווה המוטורית שלי?


ג'וי


סואו מאטש בולשיט בעיתונאי כל כך צעיר. ילד, זה אולי המותג שעליו ביססת את הרייסיזם שלך. הונדה תמיד היתה מכונית סולידית ומוצקה עם קריצה ספורטיבית. הטייפ R נולדו כדי לחזק את הגלורי הספורטיבי של המותג. בשנת 1999 נהגתי ביפן ב- NSX Type R. נו סטריאו, נו מזגן, נו חשמל לחלונות ונו סאונד פרופינג. פיור מכונית למסלול ובגלל זה מגיעה האות R- רייסינג.


בשנת 2001 נהגתי בדונינגטון בסיביק טייפ R עם מנוע שהזכיר אופנוע עם היי פרפורמנס ורעש של 4 צילינדרים שרוצים להתפוצץ. הטייפ R תמיד היתה חדה ומדויקת וזו המטרה של הטייפ R החדשה. טורבו זה פור תקנות זיהום אוויר ופוליטיקלי קורקטנס. אבל זה טורבו טוב עם לג ותחושה של כוח שמגיע בבום. זה לא טורבו חשמלי, וולקסוואגן סטייל.


רונן


המשאית עם המדליות בדרך. את נהגת מרוצים מקצועית ואנחנו המוגבלים שמשחקים בכאילו בישראל. תנעלי את נעלי הנהיגה שלך ושימי את הכפפות כי את תכף נוהגת למעניין לי את השערות ברגל. הטייפ R החדשה היא מכונית נהדרת עם המון כוח ומראה מוחצן שפונה לקהל מאוד מסוים, אבל היו צריכים לקרא לה בשם חדש.


זאת באמת מכונית מדויקת. אחיזת כביש מרשימה מאוד והיגוי מדויק. הדיפרנציאל הקדמי המכאני מורגש בכבישים מפותלים וטכניים והבלמים הענקיים מתוצרת ברמבו, מדהימים. אבל הזנב הקל שבבלימה חזקה מאבד את עצמו, לא מספיק נשלט לדעתי. לחיצה חזקה על הבלם בבלימה מאוחרת, מזכיר את השניה לפני הסטופי באופנוע. נהג לא מיומן, יאבד את המכונית ויכנס במדרכה שמחכה לו אחרי הכיכר.


ג'וי


הו פליז, איזה נהג לא מיומן קונה מכונית כזאת? אונלי אין איזראל, ילד עם נוזל באף חושב הוא נהג מרוץ. הסיביק טייפ R היא פיור פאן קאר לנהיגה ביום ראשון במסלול. היא נראית כמו פאמילי קאר על סטרואידים, אבל אני לא רואה שני ילדים יושבים מאחורה ולא מקיאים. מי שלא ממש אוהב נהיגה ומחפש את המהירות ולהרגיש את הכביש, לא ירגיש בנוח. הטייפ – R קופצנית על כבישים שהאספלט שלהם לא פרפקט. זאת מכונית למוטור-האדס שמבינים מאוד במכוניות ומוכנים לשלם את המחיר.


הכי סורפריזינג, זה תא המטען שנראה רגיל, אבל הבור הגדול באמצע ממש מוסיף ספייס. זה ממש רייס קאר עם שופינג בוט. יש שם מאחורה מרובע עמוק שמשאיר מכוניות פול סייז עם תחושה של קטן. ביג לייק להונדה על האפשרות להכניס ציוד נהיגה מלא, כולל שתי קסדות לטראק דייז.

רונן


זה לא תא מטען גדול! זה התקמצנות על גלגל רזרבי וציוד לתיקון תקרים. מה אני יכול לעשות עם הבור הזה מאחורה? אני יכול למלא אותו במים ולעשות לילדים שלי בריכה לחופש. אני אבקש מהם לשבת בתא המטען (גם ככה כולם לוקחים את הילדים לעבודה בחופש) ואחסוך את הכסף של הבריכה העירונית. ממילא אני לא יכול להכניס את כל 4 הבנים שלי כדי להסיע את כולם לבילוי בחופש.


בכלל הטייפ R הוא חגיגה לנהג. גם מי שלא יודע לנהוג יוכל למשוך את הסל"ד ולקבל אורגן אורות סטייל שנות ה- 80. מהרגע שנכנסים לטווח הבשרני של המנוע, היכן שהכוח זמין ועד לשיא ההספק, מתחיל מופע אור קולי מרשים. חבל שמחוון הלדים נראה כל כך מיושן ושהונדה לא הוסיפה איזה טוויסט עיצובי שידגיש את הספורטיביות.


ג'וי


מי שהצליח ב- 24 שעות למצוא את הטיים טו ביצ' אבואט התצוגה, לא התרכז בנהיגה. הסאונד במוד הרגיל עבה ומלא כוח. במוד R+ הסאונד איז באד. זה באד אס קאר שעושה חיוך גדול להרבה מאוד זמן. זאת מכונית שמחזירה את הוויל למסלול. זה הוויב של רייסינג מהלחיצה על הסטרטר.


המתלים קשיחים ומעבירים את הכביש ישר לבוטום של הנהג. במוד R+ החיבור כל כך טוב שזה פשוט באד. בשחרור של הגז פדאל כדי להעביר הילוך, שומעים את פורק הלחץ שר "פססשש" שמבריש את המוח. מכונית ספורט, פשוט בריליאנט. האדום מחמיא לטייפ- R אבל גם לדרייבר ולאודם שלה. הספויילר הענק, כל כך פיין ופשוט וואלק-דה-וואלק.


רונן


זאת מכונית מדהימה, אבל לא שימושית לרוב הנהגים בישראל. אני הייתי שמח לאחת כזאת בחניה, אולי בעוד כמה שנים כמשומשת. סיביק קרבית ממישהו משועמם עם הרבה כסף שלא ידע לעבוד איתה ושמר עליה כמו חדשה. מאוד קשה לא לחייך באדמונית המשוגעת הזאת. יש כאן יצירה טכנולוגית שנולדה מתוך מרוץ חימוש של משפחתיות ספורטיביות עם הנעה קדמית שרדפו אחרי שיא ההקפה המהירה בנורבורגרינג.


שני המושבים האחוריים, לא נוחים לילדים. שני הבוסטרים שייטו להם בחוסר אחיזה ביחד עם הילדים. החלונות האחוריים, גבוהים מידי עבור ילדים מתחת לגובה של 1.20 מ'. צריכת הדלק בשיוט, מפתיעה לטובה. עם רגל כבדה, הדלק היקר נעלם מהר מאוד. יש נקודת אור נוספת לזכות הטייפ – R החדשה- הפרסומת עם השחקנית המגלמת אישה בהריון.


ג'וי

וונדרפול קאר! אוופול פרסומת! אתה, עצור או שאני יולדת עליך את כל קרייזי ווייבז שלי. מכונית שמבדילה בין ההארד קור רייסר לחרטטן שמחפש פוזה. 6 הילוכים מאנואל סטיק בלי רובוט או אוטומטיק הפרעה. יש לנו בבית מכוניות יותר יקרות שלא שוות כמו המכונית הזאת. זאת הסאנדיי קאר פור מי... אבל רק אם יסללו פה רייס טראק אמתי. פאק הדלק! ככה עושים חיוכים. זאת המכונית טו סטרייק אה פואז באירוע. כמה באד אס סטייל יש מסביב למנוע הנהדר הזה!

הונדה סיביק טייפ R - צילום יצרן

צילום: יצרן


במיוחד בשבילכם
סיפורים אחרונים
תגיות לחיפוש
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page