top of page

אם אני הייתי קובע מה ישדרו בטלוויזיה...


איזה שטויות מראים לילדים בטלוויזיה היום. יש תחרות בין הלווין לכבלים, מי יהפוך אותם לטיפשים ואלימים יותר. היום בבית הספר של הגדולים, קפץ עלינו ילד עם יד מאוגרפת וצעק "כדור בקוגן... (מילים שלא הבנתי)...תתגונן" או משהו כזה. אני לא מהמתגוננים, אז זרקתי עליו כריך.


בכיתה, שתי בנות רבו מי ינשק תמונה של מחוצ'קן מסדרה מפגרת של ילדים. מישהו ניגש אל הבנים שלי עם קלפים מסדרה אחרת ועוד אחד השוויץ בחולצה עם דמות מעוותת עם עניים מוגזמות. שניים צעקו זעקת כרב ואני החזרתי להם אחת. הילדים ביקשו שאצא, אמרו שאני אבא מפדח...


חזרתי למכונית כדי להספיק לצאת לכיוון מנחת דלתון לצילומים של כתבה. פתאום כל האנשים במכוניות, נראו כמו הילדים המושפעים מהטלוויזיה. אחד צועק במכונית עם ריקודי ידיים מוגזמים, אחר מקלל מהחלון. בכיכר, מישהו התיישר מנתיב ימני לנתיב שמאלי ויוצא שוב לימני, כאילו הוא בסרט מצויר ויכול לעבור דרך המכונית שנסעה לצידו ונאלצה לבלום.


ראיתי את כמות הג'יפונים עם מסכי הטלוויזיה במושבים האחוריים והבנתי שזה רק הולך להתדרדר. השילוב של ילד על שעתיים בוב ספוג ודוגמה אישית בהמית של ההורים, לא מבשרת טובות. ילדים מכורים לסדרות נעורים וכוכבים חצי ערומים, בשילוב הורים גזענים שחושפים את דעתם על כל מי שלא נוהג כמוהם על הכביש- זה מתכון לאסון.


כשאני הייתי ילד, ישבתי מאחור במכונית וראיתי את הנוף. את אף אחד לא עניין אם זה משעמם אותי או לא. כדי להעביר את הזמן קראתי שלטים, שיננתי דגמי מכוניות ואת ההבדלים במערך הפנסים האחורי של מכוניות משנים שונות. כשרציתי סרט, נרדמתי וחלמתי ואם העזתי להפריע, אבא היה נכנס לסרטים. הוא היה חייב להתרכז, כי לא היה לו ווייז. אך איזו ילדות נהדרת...


בגלל זה אני התנתקתי מכל ספק תוכן וטלוויזיה בבית. הילדים אולי חושבים שזה לא הוגן, אבל יום אחד הם יודו לי. אם היו משדרים ספורט מוטורי ודואגים לתכנים חינוכיים, אולי הייתי משלם (לא את המחיר שהם רוצים היום). חוץ מזה, היום יש את הכל באינטרנט ואינטרנט, יש לי בחינם ממערכת העיתון- כל הבית גולש דרך הטלפון של העבודה.


איפה השרה מירי רגב, שרת התרבות והספורט? היא לדעתי זאת שצריכה לקדם תוכן איכותי לילדים וגם לקדם את התרבות והספורט המוטורי. היא צריכה לעלות לסדר היום את איכות התכנים שמשדרים לילדים שלנו. אני מוכן כמובן לעזור, אני כבר מצאתי כמה סדרות מצוינות, רק שהילדים שלי והחברים שלהם לא מבינים שהן מצוינות.


אנימציה, הומור, דמויות חינוכיות ומוכרות, את כל זה מצאתי. זה מעולה, זה איכותי, זה ממכר וזה בחינם. אני לא אומר שרק את זה הם יראו, אבל... אתם יודעים מה, אני רק אניח דוגמה אחת כאן.

באדיבות ערוץ היוטיוב של מקלארן

באדיבות ערוץ היוטיוב של מוביל1

במיוחד בשבילכם
סיפורים אחרונים
תגיות לחיפוש
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page