top of page

רנו קדג'אר, מה זה השם הזה בחיאתכ?



אני אוהב רכבי שטח, כאלה שאפשר לדחוף עמוק לתוך הבוץ או המדבר. נמאס לי כבר מכל היצורים המלוקקים האלה שצריך כל הזמן לרחם עליהם. אבל למרות שאני לא לגמרי סגור על זה, כנראה שאני לא לבד כאן בעולם, ומסתבר שיש עוד אנשים מסביבי ולהם גם יש דעות ועוד שונות משלי. וגם הם רוצים ג'יפים, אבל כאלה שלא נוסעים בשטח ולא נועדו להרים ענני אבק לתוך הריאות של רוכבי האופניים המגוחכים. מה אני אגיד לכם, אם הג'יפים האלה לא נוסעים בשטח, אז שלפחות יהיה להם איזה משהו אחר מגניב, נגיד מנוע בהמתי, הנעה אחורית, פינוק יוקרתי מטורף או אפילו שיהיו בטיחותיים בצורה בטוחה שכזאת. העיקר שיהיה בהם משהו מעבר לסתם ההגדרה 'כאילו' ג'יפ. אחרת זה ממש לא לעניין.


אז לקחתי את הרנו קדג'אר, זה שג'וי חושבת שהוא נחמד פור דה פמלי, ג'אסט נוט מיי פמלי. אפילו הלכתי לקיצוניות ולקחתי את מנוע הדיזל. רק 110 סוסים, אבל לפחות יש 25.5 קג"מ וגיר אוטומטי רובוטי כפול מצמדים. נסעתי לפארק קנדה. הרי אין טעם לרדת איתו למדבר, מה יש לרכב שכזה לחפש שם חוץ משבילים כבושים היטב, כאלה שכל משפחתומטית מיותרת עוברת בהם גם. לפחות בפארק קנדה יש פינה עם נוף מדהים לעמק איילון ומקום טוב לתת בראש עם איזה שישיית בירה קרה. חבל רק שהייתי לבד, כי זאת אחלה נקודה לשחרר את הוו של החזייה של איזה גברת צעירה שרוצה קצת להתרגש עם אלי מתוקי. אם אתם חייבים לדעת, הייתי לבד בגלל רונן. החנון הזה החליט בשנייה האחרונה שהוא הולך לשחק עם הבנים שלו בבית הספר, הוא אפילו כתב על זה את שיר מגרש החניה הדפקט הזה. קראתם? אני לא!


ועכשיו אני רוצה לנצל את העובדה שמי שקורא את הכתבה, רוב הסיכויים שהוא אחד מבעלי ה'כאילו' ג'יפים האלה, או יהיה בעתיד כזה. תקראו טוב טוב כי זה מאוד חשוב. כשאתם נוסעים בשטח תצמדו לימין ואל תפריעו לי עם הקצב צב הזה שלכם. זה שאתם מפחדים שיתפרק לכם האוטו לא אומר שאני צריך לסבול בגללכם. זוזו הצידה אחרת אני פשוט אסע עליכם. אני מבין שאתם רוצים להראות לאשה והילדים את דרדרית החולות המצויה, אין בעיה, בשמחה, רק אל תפריעו לי להראות לכם את אבק החולות המצוייץ. אם אתם לא מבינים למה, אתם מוזמנים לבוא אלי לקורס נהיגת שטח וללמוד למה. ככה גם תלמדו מה עושים ואיך, ומי יודע, אולי אפילו אסכים שתצטרפו לטיולים שאני מוציא. לא בטוח אבל אולי.


טוב בואו נחזור לנושא, אז מה יש להגיד על הקדג'אר? שהוא באמת מציע חבילה טובה בגלל הבטיחות והמחיר. האמת הוא גם נראה סבבה בעיקר מאחורי ההגה, אז רואים את הכנפיים התפוחות שלו וזה עושה נעים בעין, בטח כנגד הפלסטיקה המגוחכת סביב ידית ההילוכים ומסך המגע. בקטע של הבטיחות יש לו מערכת לניטור שטחים מתים, חיישנים היקפיים, התראה על סטייה מנתיב עם קול מהגיהינום, אורות גבוהים אדפטיביים ועוד. אם אתם רוצים הסברים לעומק תשאלו את רונן, הוא כבר יספר לכם מה ולמה כל דבר עושה. אותי מעניין איפה כפתור הניתוק, כל השאר כבר לא חשוב. בכל מקרה, הרנו הזה הפתיע אותי שחבל על הזמן במשהו אחד שהוא מאוד חשוב, צריכת הדלק. גם אחרי שסחטתי אותו כל הנסיעה ולא ויתרתי לו יותר מידי, עדיין קיבלתי איזה 15 קילומטר לכל ליטר סולר. בנזונה, ההאמר שלי עושה 15 ליטר לכל קילומטר. ציון? שניים וחצי בקבוקי בירה- אחד על המראה, אחד על הבטיחות והחיסכון ועוד חצי על המאמץ.





במיוחד בשבילכם
סיפורים אחרונים
תגיות לחיפוש
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page