top of page

חיסכון לכל ילד- איזו מכונית הם יקנו בזה?


חיסכון לכל ילד

בחודש האחרון כולם מדברים על עתיד הכסף שהמדינה חוסכת עבור ילדינו. כל אחד נהיה מומחה לתשואות וגאון כלכלי בשקל. לכל אחד דעה מגובה ביועצים לשאלת השאלות, האם להסתפק ב- 50 השקלים, אותם תפקיד המדינה לכל ילד? להוסיף ולחסוך עוד 50 שקלים מתוך קצבת הילדים? לבחור בקופות גמל עם סיכון וסיכוי? אולי לבחור בתכנית בריבית של 4% המוצעת ע"י הבנקים? ברוכים הבאים לתכנית שמעניינת לי את הביצה- כל הורה מומחה!


הבשורה הטובה היא, שהמדינה התחילה משהו חשוב ותשקיע 2-3 מיליארד שקלים בשנה, ישירות בעתיד המוטורי של ילדינו. הבעיה היא, שהטוב הזה, לא באמת יקדם אותם לעתיד מהיר או בטוח יותר. כל החישובים שערכתי וכל הכתבים הכלכליים שגייסתי, לא הובילו למכונית מרוצים הגונה אחת (וזה בלי לגעת במכוניות האוטונומיות שהורסות את הנהיגה ובתקנות הזיהום שיהיו בעתיד).


העובדות המספריות, עגומות. גם בחיסכון לשני התאומים הקטנים יותר, במסלול מנייתי מדהים במיוחד, לתקופה של 15 שנים עם הפקדת 50 השקלים הנוספים, הצלחנו לצבור בין 32,000 ל- 41,700 שקלים. בחיסכון בנקאי, בריבית של 4% ובצירוף התוספת ההורית, לא השגנו אפילו 39,000 שקלים. כל זה, כשאני מוסיף 200 שקלים כל חודש ל-4 הילדים שייצרתי בעצמי לעידוד הדמוגרפיה (לא שאני מקטר, תהליך הייצור מהנה).


מספיק להסתכל בסל הקניות כדי לראות כמה ירד בעשור, הכוח של הכסף שאני מביא מעבודה עיתונאית קשה. עכשיו תבינו כמה מעט יהיו שווים החסכונות בעוד 15 שנים. גם אם שני התאומים הצעירים יותר, יצליחו באורך פלא, לשתף פעולה ולא יהרגו אחד את השני, הם לא ירכשו מכונית ראויה בכסף הזה. אחרי שישקיעו ברישיון מרוצים, אגרות, שוחד לרופא ספורט שיתעלם מהרשרוש בלב והאסטמה, לא ישאר להם הרבה. אני מציע לשר האוצר להתעסק בדברים גדולים יותר ולהשאיר לי את הדאגה לעתיד ילדי.


נניח ששניהם יחדיו ירכשו מכונית שרירים עם מנוע אמתי ומזהם. ישקיעו בשיפורים ובהברחה של חלקים ממעצמת הספורט המוטורית העתידית, סין. ישלמו להאקר שיסיר את ההגבלות הירוקות המטופשות ויקמבנו מחסן חלפים שנפלו ממשאית. לא ישאר להם כסף לביטוח ולדלק. עם 379% בלו ושאר ירקות, מחירי הדלק יעלו יותר ממים מינרליים מוגזים בקיוסק בחוף הים.


חיסכון לכל ילד

על הגדולים וויתרתי, אותם אני שולח ללמוד הנדסת זבל או איזה מקצוע ריאליטי מכניס. ישפילו את עצמם ויהיו סלבס באיזה תחום חברתי וצומח. הם יגיעו למסיבות השקה נוצצות ויבריחו בכיסים אוכל איכותי וחינמי לקטנים. אבל בצעירים אני רוצה להשקיע. לא סתם קניתי לשניהם בימבות ועיצבתי להם חדר מחלקי מכוניות שמצאתי. אתם חושבים שמיטות משלדה של רנו 5 ושל אונו טורבו, זה מקמצנות? לא זה מתוך אידאולוגיה וראיית העתיד!


החיסכון הזה, יעלה לכולנו ביוקר. אני לא מכיר מכונית שהילדים קונים בזול מחיסכון מצ'וקמק, שלא עולה אחר כך להורים, אלפי שקלים. אני כותב מניסיון, גם אני קניתי פעם מכונית בגרושים וריסקתי אותה בחניון של בית החולים תל השומר. לפחות על האמבולנס חסכתי, כשזחלתי למיון בכוחות עצמי. אבל לילדים שלי אני רוצה יותר. אני מדמיין אותם בניסאן GT-R בת 20, מפויחים, על פודיום עם גביע. אולי במוסטאנג עם מגדש בקוטר של 77 אינטש שגרדו מפרוקיה במוגדישו והביאו עם חבר סטלן במזוודה.


אם כל החיסכון הזה, אני אצטרך להשקיע בעצמי כבר היום באיזו מכונית של פעם, עם מנוע חיה. אני אאחסן אותה במכולה על חשבוני ובלי טובות של שר האוצר, עד שיגיעו לגיל הנכון ואתן להם אותה כשישתחררו מהצבא. אולי אפילו אעמוד גאה עם ההליכון והחיתול ואראה אותם מתחרים ושורפים את החיסכון הזה. רק המחשבה על שני המופרעים הקטנים שנתמכים ע"י האחים הגדולים המוצלחים, גורמת לי לרצות לחסוך להם עוד 50 שקלים בכל חודש.

חיסכון לכל ילד

במיוחד בשבילכם
סיפורים אחרונים
תגיות לחיפוש
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page